divendres, 28 d’octubre del 2022

7 Dies a Menorca (6), amb Caminants Amics del Seminari de Mallorca


Divendres 21-10-2022

En bon divendres, s’acaba la sortida i les caminades nostres per trams del Camí de Cavalls. És la darrera etapa, la que feim altra volta cap a la platja d’Algaiarens (La Vall), a una desena de quilòmetres de Ciutadella. 

Aquesta vegada, anant-hi en els cotxes, ens endinsam cap a l’altre indret que ens permet d’arribar a les platges del Bot i Es Tancats. Una bella i esplèndida caminada, per un camí en molt bon estat, entre pinars i alzinars, tenim l’oportunitat de banyar-nos en les aigües més cristal·lines que jo no hagi vist mai. Ni al Carib, ni al Pacífic, ni a l’Índic, ni a l’Atlàntic, ni a la Mar Mediterrània. 

Per a mi s’esdevé la millor nedada que he fet mai en una platja verge. 

Acabam  la jornada, dinant al Restaurant Club 94, situat a l’avinguda Argentina 94 de Ciutadella. Jo ho faig amb uns uns bons canalons i llenguado exquisits, amb flam d’ou, cafè i aigua a rompre (16€).

Tot i que he de romandre una nit més a l’illa menorquina, vull acompanyar tota la colla que parteix avui mateix cap a Mallorca, des de l’Estació Terminal marítima. Fins als darrers moments.

Un cop acomiadada la colla d’amics caminants, vorejant la mar, me’n torn caminant a peu cap a l’hostal, on mir de passar la meva darrera nit ciutadellenca. 

Abans, emperò, vull fer una passada per Ca na Fayas. Em fa ganes de fer-me amb una magnífica Pultrú Muradeta de Porc Negre Fumada Picant (17,40€), una bona peça de formatge artesà semicurat Nº 48 (31,59€), i dues bones bosses d’arròs de la Terra (12€) (comanda que m’encarreguen de fer na Catalina i en Joan Toledo). 

Els he d’agrair, a tots dos, que això m’hagi servit per conèixer una de les millors comerciants que he vist mai, de nom Joana, excel·lent venedora de formatges, embotits i altres menjues boníssimes.

«Pacer», el comptador que maneig per mesurar els passos diaris que faig, m’indica que aquest divendres n’he fet: 20.238. Magnífics: 13,76 km.

M’adon que tenc la satisfacció immensa d’haver passat uns dies molt agradosos, en companyia gratíssima i gratificant d’unes dues dotzenes de persones, cada cop més amigues i més entranyables.

De més de mitja dotzena de ciutadellencs amb qui he tengut l’oportunitat de contactar. En algun cas per primera vegada, en altres casos, després de molt de temps transcorregut des del darrer pic.

Me’n vaig amb tres grans satisfaccions personals: la primera, haver aconseguit fer cada dia el mínim de 15.000 passes que m’havia proposat d’arribar a assolir, fins i tot superant-ne la xifra en alguna ocasió (com avui mateix: 20.230).

La segona, haver aconseguit no beure alcohol, com m’havia proposat, durant tots els cinc dies que he romàs a Menorca, suplint-ho per l’aigua o alguna beguda no alcohòlica. (Em sembla que a la visita mèdica rutinària que em pertoca de fer la setmana que ve al PAC de s'Escorxador, s’hi ha de notar una mica la diferència per l’esforç realitzat! A veure si aconseguesc el "meritissimus cum laude" de la infermera).

La tercera no és tan completa. Així i tot, m’alegra una mica: m’havia proposat baixar 3 quilos de pes en una setmana... Només n’he aconseguit baixar 2 kg 300 gr. Pens que val més això que no res.

Mentre faig les maletes per tenir-les ben a punt per demà, abans d’emprendre el vol cap a Mallorca a les 17 hores des de l’aeroport de Maó, rep telefonada del bon amic Toni Riuda, qui em comunica que ell i la seva dona, na Margarita, em poden acompanyar en el seu cotxe fins a dalt del Toro. Em fa molta d’il·lusió aprofitar l’estada a l’illa per pujar-hi. Els ho agraesc de tot cor.