divendres, 28 d’octubre del 2022

7 Dies a Menorca (i 7), amb Caminants Amics del Seminari de Mallorca


Dissabte, 22-10-2022

Darrer berenar a l’Hostal Ciutadella. 

En sortir de l’hostal, dirigint-me cap al Mercat del Peix, em saluda qui diu esser Bep Marquès, cantaire amb qui mantenc amistat feisbuquera, i que manté bons records de la meva persona en èpoques passades, les inicials seves dins l’àmbit de la música.

Ahir quedàrem de retrobar-nos amb Margarita Martí Vinent i Toni Riudavets Pons al Bar Viena de prop del Mercat del Peix. En arribar-hi, m’hi trob, a més a més, na Joana Triay i en Carles Cavaller. Tots cinc enfilam ruta cap al Toro, després de prendre un «cafenet» tots plegats.

 

Puj amb molta d’il·lusió a la muntanya més alta de Menorca. Fa dècades que vaig tenir l’oportunitat d’anar-hi. I també tenc molt present els records que m’ha fet reviure, via correu electrònic des de Barcelona, el bon amic bugerró Andreu Obrador Siquier, quan m’ha parlat d’una d’aquelles activitats que organitzaren al Toro amb la primera trobada de tots als agrupaments escoltes de Menorca, en coordinació amb Catalunya, i que va tenir un gran èxit l’any 1971.

De  retorn en cotxe cap a l’hostal, m’acomiad dels amics ciutadellencs i emprenc el camí de retorn cap a Mallorca, iniciant la caminada cap al Cementeri. Just davant està situada la parada de la línia 1 del bus TIB que m’ha de dur des de Ciutadella fins a Maó.

En aquesta ocasió, per ser dissabte, no n’hi ha tants com els altres dies laborables de la setmana. I, a més, fa moltes més parades, passa i s’atura pels pobles: A Ciutadella: Platja Gran, Plaça de la Pau, Av. Josep Mascaró Passariu, Piscina municipal; a Ferreries, Es Mercadal, Alaior-Centre, Alaior-Poliesportiu, Poliesportiu (t.), H. Mateu Orfila, Estació d'autobusos de Maó.

«Paicer», el comptador que maneig per mesurar els meus passos diaris, m’indica que avui, aquest dissabte, només n’he fet: 7.142. Massa pocs quilòmetres: 4,86 km.

Vaig a dinar al mateix aeroport, al Gambrinus, d’una ensalada Cèsar (8,10€) i una ampolleta de vi Sangre de Toro (3,90 €). Total 12,00 €.

Amb puntualitat anglo-germànica, ocupant el mateix seient 3C de l’avió d’Ibèria operat per Air Nostrum que ha de fer el vol IB8483 de Maó a Palma, deix enrere l’illa de Menorca i, en vint-i-cinc minuts torn a trepitjar terra mallorquina, una setmana després d’haver-me’n enlairat.

Cloenda:

M’afegesc als qui proposen continuar amb aquesta dinàmica tan encisadora de recórrer a peu trams illencs. No solament mallorquins, sinó també eivissencs per a la pròxima...