dissabte, 26 de desembre del 2009

Rosa Bueno a IB3 Televisió

L'altre diassa, cosa que no acostumo a fer mai -sobretot des que se m'impedeix de veure TV3 quan en tenc ganes- vaig voler esperar fins al final de l'Informatiu migdia d'IB3 Televisió, l'ens públic de la Radiotelevisió de les Illes Balears.

Tenia la curiositat de veure si s'hi reflectia res, en relació amb l'acte cívic que s'havia organitzat la nit anterior al Tanatori II de Bon Sossec, amb motiu de la mort i enterrament de na Rosa Bueno, la líder indiscutible del moviment veïnal de Palma durant dècades seguides.

No hi vaig destriar ni una sola paraula. Ni una sola imatge. Ni una sola referència, a la televisió de les Illes Balears. Cosa que no em va sorprendre ni poc ni gens ni una mica; però que em va saber molt de greu, per moltíssims de motius.

Així ho vaig voler trametre per escrit, aquell mateix dia, a les més altes instàncies de l'ens públic... (m'imagín que qualque dia es dignaran donar-hi alguna casta d'explicació cívica...)

Si no era suficient l'extensa, perllongada i intensa trajectòria personal i cívica de na Rosa, almanco s'hi hagués pogut tenir en compte la presència del mateix president del Govern de les Illes Balears, la mateixa presidenta del Consell de Mallorca, la mateixa alcaldessa de Palma -entre d'altres autoritats nombroses barrejades en una munió de centenars i centenars de ciutadanes i ciutadans que havien omplit a vessar el recinte municipal del Tanatori II de Ciutat!

M'agradaria molt arribar a saber per quines cinc-centes IB3 Televisió no va dir ni mu, ni va mostrar-ne cap casta d'imatge informativa, sobre un acte tan cívic com aquell, celebrat dimarts 22 de desembre de 2009, entre les 20 i les 21:15 hores, al cementeri municipal de Palma....

Pentura no calia fer-ne cap presentació pública, de na Rosa Bueno! Qui més qui manco ja la coneix prou i en sap no poques dades.
Entre d'altres aspectes personals, na Rosa Bueno esdevé un veritable bon exemple de dona de família “murciana” que a la dècada dels anys 50 s'estableix als Països Catalans.

Que, amb el seu esforç personal -sense cap casta de suport acadèmic, institucional, públic- treballa de valent durant dècades seguides perquè “la ciutat que tenim, si és ver que no arriba a ser encara la ciutat que volem, tothom ha de reconèixer que no estaria tan millorada sense la contribució efectiva i positiva de na Rosa” -com hi reconegué allà mateix n'Aina Calvo, la batlessa-.

No vaig poder passar sense demanar-ne explicacions a les instàncies responsables. Vaig lamentar-hi moltíssim aquell buid que li havia fet IB3 Televisió, a na Rosa Bueno Castellanos.

Al meu modest mode d'entendre, és una d'aquelles dones que es mereix de ser posada com a exemple a imitar per tota aquella gent que, sense haver nascut a Mallorca, ha pres la decisió d'establir-s'hi; fins al punt que l'arriba a estimar com la terra pròpia, amb la llengua pròpia, els costums propis, la participació cívica pròpia, les eines i instruments de treball propis, la vida pròpia...

Tot i amb això, vaig desitjar-los que passassin molt bones festes de Nadal i de Cap d'Any...

Cil Buele

1 comentari:

Maria del Pilar ha dit...

Em sap greu que IB3 no sigui més sensible, i no informi de fets tan importants com el que tu comentes. No basta fer una televisió en català també ha de ser de qualitat, i amb aixó encara ha d'aprendre molt.