Des de fa un any, un mes i un dia, m'he convertit en usuari, gairebé diari, del servei públic de Transports de les Illes Balears. D'autobusos del TIB, de color vermell i groc, que em porten en vint-i-cinc minuts, des de Ciutat fins a Montuïri. Vaig a acompanyar durant unes hores la meva dona, na Isabel Rosselló, que roman ingressada a la residència Nova Edat, amb la malaltia d'alzhèimer que l'afecta...
Amb això, vull dir que vénc a pagar uns 50 euros mensuals a la companyia privada que s'encarrega d'aquest servei públic. Des de fa més d'un any.
Com que no ha estat la primera vegada que m'ha succeït, amb ganes d'evitar que s'hi repeteixi, me n'he volgut queixar.
Primerament, al conductor: Li he demanat per què no hi ha aire condicionat dins l'autocar, per què no hi ha cap finestra oberta, què hem de fer si no podem alenar... em diu que no hi pot fer res, que l'aire no funciona i les finestretes no es poden obrir... Que em queixi a l'empresa... M'indica que a la parada montuirera hi puc trobar els telèfons...
Segonament, al primer telèfon que hi trob indicat, 971 177 777: se'm diu que presentar la denúncia per telèfon no serveix per a res, que ho he de fer per escrit: bé sigui a l'oficina de Palma, bé sigui a la web de TIB, bé sigui a la mateixa empresa concessionària...
En tercer lloc, he telefonat al segon número que hi he vist apuntat, 616 623 009: se'm diu que no en saben res, de tot això; que és el conductor el que ho ha de notificar. Jo li dic que el conductor m'ha dit que ja n'està fart de comunicar-ho i que no se li fa gens ni mica de cas. Que ha estat el conductor el que m'ha recomanat que telefoni directament a l'empresa... Em diu que miraran de solucionar-ho... Li dic que, a aquestes alçades del segle XXI, i amb aquesta calorada que fa aquests dies, com a usuari gairebé diari del TIB, que paga una quantitat considerable pel servei, tenc l'opinió que no s'hauria d'autoritzar la sortida de cap autobús que no estigués en condicions...
El fet és que hem arribat a Montuïri, mig asfixiats, suorosos, neguitosos... i havent hagut de pagar un mal servei públic de transport (sense cap casta de descompte!).
Comentant-ho amb gent montuirera, em vénen a dir que, amb tot això i a damunt, qui pot arribar a pagar els plats romputs, pot ser el mateix conductor...
Esper i desig que les autoritats noves, les que acaben d'arribar al Servei de Transport de les Illes Balears, parin una mica més d'esment i atenció a les males condicions en què, sovint, hem de viatjar per carretera... a una de les regions més riques...
Si es tracta de mitja hora, encara pot passar. Però haver de triplicar-ne el temps, fins arribar a Cala Rajada, em sembla del tot inacceptable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada