dilluns, 10 d’agost del 2015

L'EMT em contesta ràpidament

M'ha sorprès enormement i agradosa la celeritat amb què, des de l'Empresa Municipals de Transports de Palma, l'EMT, se m'ha contestat el requeriment que hi vaig fer el proppassat cap de setmana.

Res a veure amb tantes d'altres situacions que duen mesos o fins i tot anys, a l'espera de ser ateses com caldria, per part d'unes institucions públiques que, en democràcia vera, haurien de romandre sempre al servei de la ciutadania...

N'és el cas, per exemple, de la petició que vaig fer el proppassat mes de maig al Servei de Dependència del Govern de les Illes Balears, -que vaig reiterar el mes següent i que tornaré a fer els dies propers-: que ens revisin el càlcul del copagament, pel servei d'atenció residencial a la meva dona, malalta d'alzhèimer.

O l'altre que vaig adreçar a la Conselleria de Salut, per la mala atenció que ens dispensaren al Servei d'Urgències de l'Hospital de Son Espases, l'any passat.

O...

Bé, el fet és que, des de l'EMT, la resposta no ha torbat gaire a arribar-me via Facebook.

Dissabte, 8 d'agost de 2015, entre les 18:30 i les 19:35 hores, m'esper inútilment l'arribada del bus de la Línia 2, Circumvalació Casc Antic... A les 19:15 rep al meu mòbil l'única resposta:

Diumenge, 9 d'agost, a les 11 hores, escric l'FB de l'EMT:

«Molt cabrejat avui, amb la Línia 2 de l'EMT de Palma, durant més d'una hora i mitja: des de les 18:33 hores de divendres...

Després de 57 -cinquanta-set- minuts d'espera infructuosa a la parada de la Línia 2 -Circumvalació Casc Antic- al carrer de General Riera, m'he hagut de dirigir a peu cap a Cals Canonges, just devora la Seu, on tenia ganes d'arribar-hi sense haver suat... Cosa que tampoc no he pogut aconseguir.

Segons he arribat a saber posteriorment, resulta que a l'estiu només n'hi ha UN, d'autobús que en fa el recorregut. Justament avui, aquest ha tengut un accident damunt les 19 h. Lluny de substituir-lo amb un altre, la línia s'ha quedat sense servei durant hores...

Anteriorment, i per assabentar-me del que pogués haver passat, he marcat el número de telèfon que apareix a la parada: 971214444 «el nostre horari d'atenció al públic durant els mesos de juliol i agost és de les 8:15 a les 4 de la tarda...»

També he enviat un SMS al número que apareix a la parada: 659251530, i m'ha aparegut «PASO PARADA LIN=L2 PAR=494 > SIN ESTIMACIÓN»

He demanat a tots els conductors de les altres línies: «Aquest bus ha tengut un accident i fins que la Policia no l'autoritzi, no podrà circular» He demanat a agents de la Policia Local a veure si podrien aconseguir que l'EMT hi posàs un altre vehicle...

Res de res! Me'n som anat a peu cap a la Casa dels Canonges, on he arribat tot suat, a les 20:05 h, quan hi hagués pogut esser ben bé una hora abans...

Així no anam, ni amb rodes! Sobretot pel que fa a la manca d'informació per part de l'EMT a la gent que n'és la usuària!

Dilluns, 10 d'agost, a les 8:30 hores, m'arriba una resposta:

«Bon dia Cecili, lamentem les molèsties. Hem traslladat aquesta qüestió al departament corresponent per poder saber la causa del succeït. Contactarem de nou amb vostè per argumentar-li la situació. Novament, sentim les molèsties. Pot formalitzar la seva queixa a la nostra web»

Els don les gràcies...

M'hi responen:

«Gràcies a vostè. És important conèixer tot el que succeeix de la mà dels nostres usuaris amb la finalitat de millorar en tant que sigui possible el servei. Contactarem amb vosté novament. Salutacions»

Al cap d'uns minuts, em tornen a comunicar:

«Cecili, ens informen d'haver comprovat que efectivament aquest bus va quedar detingut a la Pl. Espanya a les 18:52 per un accident de circulació fins les 19:32 que es va incorporar a la línia al Passeig Mallorca. Aquest bus havia de sortir a les 7:30 del carrer Balanguera, l'operador de Control decidí que s'incorporés al Passeig Mallorca tenint en compte l'hora que era per tractar de recuperar l'horari establert. No es va poder enviar un vehicle de substitució perquè no hi havia conductors disponibles, quedant el servei interromput durant aquest temps. Pel que fa a l'horari, es posaren avisos a les parades amb l'horari vigent pels mesos de juliol i agost. No obstant, és possible que algú l'hagi arrabassat. Ens comuniquen que enviaran una persona per comprovar-ho i que els reposi si és precís. Novament, sentim les molèsties.»

Els reiter el meu agraïment...

És clar que, amb tot això, el que no m'acaba de quadrar és la «deficiència en la informació a la gent usuària de l'EMT, al moment mateix de l'incident»...

Però ja és qualque cosa que, si més no, se'ns faciliti informació «a parte post».

La meva qualificació, alta, en aquest cas, per a l'EMT.