dimarts, 12 de febrer del 2013

L'atenció a la dependència, a les Illes Balears, queda fora de la seguretat social!

Ja m'ho pensava ahir capvespre, i se m'ha confirmat avui matí: revisar el nivell de dependència d'una persona malalta d'alzhèimer no entra dins la seguretat social, no hi té res a veure, “són dues coses ben diferentes”, com se m'ha dit literalment a la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social del Govern de les Illes Balears.

Per això mateix, a partir d'enguany, qui vulgui aconseguir aquest full escrit a dues cares que en reflecteixi la resolució administrativa, hi ha de pagar prèviament 20 € (VINT EUROS).

M'he queixat que no m'ho haguessin dit fa un mes, quan m'hi vaig fer present per sol·licitar-la. Se m'ha dit que aleshores els bancs encara no estaven disposats a cobrar-ho!

He anat capdret a l'oficina bancària més propera, i hi he abonat els 20 euros.

De retorn a la conselleria per a lliurar-hi el document amb la comprovació bancària del meu ingrés, hi he demanat un full de queixa: no estic d'acord a pagar 20 euros per un full (escrit a dues cares) que l'any passat no em va costar ni un cèntim!

Crec que som un d'aquells que pot pagar-lo. Però sé de gent a qui ha de costar molt més fer-ho. Fins i tot n'hi ha que no s'ho podran pagar, si no se'ls hi ajuda...

Després de dècades de lluites cíviques per aconseguir una sanitat pública de qualitat i gratuïta per a tothom, m'he topat amb una mostra més de les passes cap enrere que s'estan fent en l'estat del benestar, i de les passes cap endavant que s'estan fent en la privatització de la sanitat pública...

Lamentabilíssimament, sobretot, per a les generacions més joves, que no podran emmalaltir-se si no disposen de recursos econòmics per empassar-se el mal tràngol!