dimarts, 31 de gener del 2017

Quin és el mes de la consciència de la malaltia mental?

Fins fa ben poc, m'agradava compartir de tant en tant al meu mur de Facebook certes convidades que m'arribaven d'amistats feisbuqueres. Ho feia sense parar-hi gaire esment.

Però fa uns dies, me n'arriba una que em fa pensar molt. 

Se'm convida a penjar al meu mur de Facebook un escrit que, a primer cop d'ull, m'agrada. 

I accedesc a fer-ho. 

Cosa que comunic a qui m'ho ha enviat: 

«Per a una persona molt important en la meva vida, causa i efecte de ser una gran part de qui sóc i com sóc. Una persona que un dia va tenir la mala sort de perdre ' s en el món de la malaltia mental. Per tu, per ser la teva memòria encara de vegades i la teva desmemòria en d ' altres, a seguir lluitant per a tu i mai perdre el desig de seguir endavant...
Els problemes de salut mental són devastadors, són la paràlisi de la persona i aquelles del seu voltant.
Tothom diu: "si necessites alguna cosa, no ho dubtis, estaré allà per a tu"... així que vaig a fer una aposta, sense ser pessimista, tant de bo "els meus 100 més amics" posa això al teu mur. Només has de copiar (no compartir)!!!
Escriu "fet" en comentari quan ho facis!
És el mes de la consciència de la malaltia mental
Moltes gràcies!»

No sé si és per deformació professional, però, en llegir qualsevol escrit, tenc la tendència a parar molt d'esment a la redacció dels textos... I aquest, de cada vegada més, pel cap baix m'anava semblant «de construcció més que dubtosa».

Més encara quan, com a resultat quasi immediat, m'arriben impressions d'altres amistats que es creuen que l'hi he penjat jo, aquest text, pel fet de  «tenir present la mort recent de la meva dona...»

L'endemà mateix d'haver-l'hi penjat, m'entren dubtes... L'elimín del meu mur.

Hores d'ara, no sé qui en deu ser l'autor original. No sé d'on pot haver sortit aquest escrit que estic veient que s'està escampant a les totes pels murs de Facebook. Desconec quina és la mà i quina és la ment que ha decidit fer-ho.

Sí que no puc evitar que em vénguin al cap certes recomanacions que, sobretot d'ençà de de l'arribada de Trump a la Presidència dels EUA, ens indiquen que hem d'anar molt més alerta que mai a les notícies falses que s'escampen per les xarxes...  

Se'ns parla d'unes notícies falses que aconsegueixen centenars de milers de visites (amb les quals «qualcú pot guanyar molts doblers»)

Llegesc també que Facebook, a Alemanya, comença actuar contra les notícies falses.

No podria ser que, en aquest cas, se me n'arribassin a esvair els dubtes?

He mirat de trobar al Google -entre cometes- quin és «el mes de la consciència de la malaltia mental». I no se m'hi ha dit res més que això: "La cerca no ha obtingut cap resultat."