diumenge, 1 de maig del 2022

Al bon amic Pep Suárez Ferrer

A vegades, certes males notícies t’arriben tard i malament. Però t’arriben. I ho agraeixes.
És el que m’ha passat avui, amb la notícia de la mort del bon amic i antic company de lluites socials de tota casta, JOSEP SUÁREZ FERRER.


Serien les 19:45 h d’aquest diumenge, Primer de Maig de 2022, quan m’han dit que l’esquela indicava que en Pep s’havia mort a Valldemossa (quan jo encara el feia resident per devers Saragossa)... que la vetla al tanatori s’acabava a les 20h (quan ja no em donava temps d’anar-hi a acomiadar-me’n)... que el funeral seria demà dilluns a la parròquia de Sant Jaume (quan jo l’havia recordat vivint al terme de Santa Tereseta)...

Sortosament, entre companyes i companys que acostumen a manifestar-se, com no deixava de fer mai en Pep, en defensa dels drets laborals un dia tan assenyalat com avui, hi ha corregut la veu amb aquesta notícia luctuosa (quan jo no m’hi he pogut fer present enguany)...

En pocs instants m’han vengut a la memòria tantíssims moments conviscuts i compartits amb aquest home tan actiu i lluitador, una dotzena d’anys més gran que jo. Quantes vegades no em vaig fer present a ca seva, a prop de Son Dureta... A parlar de tot i molt, amb ell i n’Aina, la seva esposa estimada...

En vaig aprendre moltes, de lliçons de vida. Impossible nomenar-les totes. 

Sí que voldria remarcar-ne breument algunes, si més no, com a petit i senzill homenatge pòstum a aquest gran home que, mentre estigué entre nosaltres, no afluixà mai en la seva tasca reivindicativa en tots els àmbits on es va moure: 

en política, dins partits de l’Esquerra més nacional i solidària; 
en l’àmbit religiós, dins Justícia i Pau
en ambients socioculturals, dins l’Assemblea de Moviments Socials de Mallorca, etc.
en ATTAC-Mallorca, sobretot:  


- fou el portaveu a Mallorca d’aquest moviment contra la globalització econòmica:

- manifestant-se davant del Consolat d’Itàlia a Palma l’any 2001, amb motiu de la primera víctima mortal per les protestes antimundialització a Gènova;

- el Primer de Maig de 2002, destacant la importància dels moviments socials, a la festa organitzada pel PSM-Entesa Nacionalista a Campanet; 

- l’any 2003 davant del Consolat dels EUA, fent part de la Plataforma per la Democràcia i la Globalització Social, oposant-se a la guerra i demanant la pau;
- participà activament en la celebració del III Fòrum Social de Mallorca l’any 2003; 

- l’any 2004 escriu «Cartes per no oblidar la història», un recull de les cartes que el seu oncle Antoni Ferrer envià des de la presó abans de ser afusellat pel règim franquista l’any 39;

- Des del mes de desembre de 2007, almanco durant set anys seguits mantengué actiu el seu blog personal, PENSAMENTS, on apareixen més d’una seixantena d’aportacions seves ben sucoses;
  
- manifestant-se per la llibertat del poble sahrauí l’any 2008; 

Fins fa ben poc, l’he vist ben actiu a Facebook... 


Que en pau descansi i de Déu gaudeixi per sempre més, qui s'afanyà tant per contribuir a aixecar un món nou!  

NOTES:

1. Aportació interessantíssima de DAVID ABRIL