dijous, 13 de juny del 2013

Gloses meves catalanes, publicades a Mèxic!

A la seu d'AFAM -Associació de Familiars amb Alzhèimer de Mallorca- (carrer de Rector Petro 27, barri de la Soledat, a Palma), faig comptes de presentar públicament aquest primer llibre, "Gloses meves", la recaptació total del qual va destinada íntegrament a aquesta entitat.
N'han de fer la presentació dues amistats meves ben entranyables: la poeta mallorquina Antonina Canyelles (de profunditat intensament densa i intensitat densament profunda!), i l'escriptor pobler Miquel López Crespí (amb més d'un centenar de llibres publicats en català!)...
El bon amic i company de lluites polítiques i pastorals, el manacorí resident a Mèxic des de fa dècades, Joan Riera Fullana “Mossegat”, quan ve de vacances a Mallorca l'any passat, s'entossudeix a voler publicar el meu primer llibre: un recull de gloses malgarbades per mi mateix aquests darrers 15 anys.
El mes de febrer
d'enguany li l'envio per correu electrònic, en format pdf.
Ell s'hi posa de valent. S'interessa pel nombre de pàgines, si ha de dur foto o no, en blanc i negre o a color, el tipus de lletra, el pressupost aproximat (sense que me n'hagi de preocupar gens ni mica, perquè “paga la casa”, em diu).
Vet ací que, molt poc temps després, al cap de poques setmanes, a mitjan març
, em fa a saber que el llibre ja ha passat pel forn de la impremta, i que és a punt de sortir a la llum pública!
El mes d'abril
m'envia imatges escanejades de les galerades del llibre, per tal de fer-ne les correccions oportunes, amb la idea que en surti publicada l'edició completa, definitivament, el mes de maig.
Es tracta d'un centenar d'exemplars, que m'ha d'enviar des de Mèxic cap a Mallorca, al nostre domicili particular del barri del Camp Rodó, a Palma (conscient que el cost del transport fins i tot pot arribar a ser superior al mateix cost de l'edició!)
En Joan, sempre tan amatent i detallista, m'informa que el meu nom ja ha estat inscrit com a escriptor, al registre de la Secretaria (Ministeri) d'Educació Pública mexicana i que se n'està tramitant l'ISBN previ a la impressió.
Li faig a saber que estic molt content de veure que ha aconseguit de publicar-me el meu primer llibre, a Méxic, en català de Mallorca! Ho valor com a FANTÀSTIC! Trob que li queda la mar de bé, i esper que s'esdevengui el primer de tota una sèrie...


El 20 de maig
, m'arriba aquest correu d'en Joan:
“Amic Cil: una buena noticia: mañana en la tarde se terminará de imprimir tu libro e inmediatamente la misma editorial te lo mandará por correo y en unos diez o doce días estará en tus manos tu "opera prima" recién salida del horno. Tómalo como un regalo de amigo y te sugiero, mejor dicho, me gustaría pudieras sacar algo de provecho económico para la cuestión del combate al Alzheimer, creo que tus amigos y admiradores no te negarían este apoyo solidario. A mí me encantaría poder apoyar a esta noble causa. Y si haces alguna presentación, espero que sí, me gustaría me mandaras información del evento. Un gran abrazo y felicidades por tu obra. Quedo a tus órdenes para cualquier cosa en que pueda apoyarte. Un gran abrazo. Juan”
Alguns vídeos recents
Jornada completa, en companyia de l'alzhèimer


A la recerca de recursos per l'alzhèimer


Gloses meves, en català de Mallorca, publicades a Mèxic


Aleshores, se m'acut d'incloure-hi com a punt de lectura, aquesta altra glosa mal garbada, perquè la pugui tenir present la gent que s'hi atansi o l'adquireixi:
Lector/a,
Amb aquesta donació
que tu fas per aquest llibre,
has tocat endins la fibra
d'una bona associació
dedicada a gent malalta
que pateix qualque demència,
per la qual ara a la ciència,
tan mancada, li fa falta
obtenir molts de recursos
per atendre tanta gent
tal com cal, parant-hi esment,
lluny d'estèrils grans discursos.
Agraint aquesta ajuda
que anirà íntegrament
a enfortir-ne el tractament:
a l'AFAM molt ben rebuda!
El 12 de juny
, des de l'oficina duanera de Correus, a Madrid Barajas, se'm comunica que dos paquets procedents de Méxic són a punt de ser enviats cap a Mallorca... El centenar de llibres que el bon amic i company de lluites polítiques i pastorals, el manacorí Joan Riera "Mossegat", s'ha entossudit a imprimir a Mèxic, en català de Mallorca,
L'endemà mateix, festa de Sant Antoni dels albercocs, m'arriba a ca nostra el primer dels dos paquets de llibres...
Moltes gràcies, amic Joan!
Cecili Buele i Ramis
Membre de l'Associació de Familiars amb Alzhèimer de Mallorca