dijous, 25 de desembre del 2014

Nadala 2014 – A qui em desitgi molts d'anys


Com vols tu que faci gloses
i et desitgi un Bon Nadal?
Si bé ho mires, tant s'hi val,
m'entristeixen massa coses!

L'any catorze d'aquest segle
no resulta dels millors,
jo diria dels pitjors,
si aplicam aquesta regla:

Fa mig any que no tenc dona,
ni ma dona em té a mi;
separats feim el camí.
Podem dir-hi vida bona?

Tanta sort que a Montuïri
la tracten la mar de bé;
tot el personal l'até,
dedicant-s'hi com un ciri:

dia i nit roman encès,
fent-li llum i companyia,
bé l'escalfa i fa de guia,
fins allà on és permès...

Maleïda malaltia
la que ens duu a perdre el cap!
Cada cop més gent ho sap:
ben poc té de cosa fina.

I, amb això, vols que perduri
nostra vida per molts d'anys?
Quan s'acaben els afanys,
no val més ja que s'aturi?

Ara entenc l'advertiment
dels nostres avantpassats!
Quan deien, ben avesats
a fer front al patiment:

Déu mos guard l'enteniment
més que la vida!”

Que per molts d'anys puguem continuar celebrant les festes de Nadal i de Cap d'Any,
allà on sia i sigui com sigui!

Montuïri, 23 de desembre de 2014

NEULES FETES ENGUANY PER NA ISABEL ROSSELLÓ GIRART, la meva dona