dimecres, 29 de juny del 2022

Presentació del llibre de Jaume Fernández Balaguer, a Marratxí (sa Cabaneta): "Cecili Buele. Biografia d'un rodamón" (2)

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE DE JAUME FERNÁNDEZ BALAGUER «CECILI BUELE. BIOGRAFIA D’UN RODAMÓN» A MARRATXÍ: Molí del Museu del Fang (Sa Cabaneta, c/ Molí 4) Dimarts, 28 de juny de 2022, a les 19:00 h 

Estic molt content de trobar-me en aquest espai marratxiner dedicat a la cultura. Concretament a un dels sis nuclis poblats del municipi, a sa Cabaneta, que juntament amb Pòrtol, Pla de na Tesa, Marratxinet, Pont d'Inca i Es Figueral constitueixen el municipi de Marratxí

Amb la presència i presidència de la regidora municipal
CATERINA NEUS SERRA CAÑELLAS (IDMA-El Pi)

Vull començar donant les gràcies al batle president d’aquest Ajuntament, Miquel Cabot Rodríguez (PSIB-PSOE, si no vaig errat) i a la tinent de batle segona, la regidora de Transparència, Defensora de la Ciutadania i Participació ciutadana, Caterina Neus Serra Cañellas (IDMA-EL PI), si tampoc no vaig errat). Com també al regidor de Cultura, Josep Ramis (MÉS).

Tots tres ens han donat totes les facilitats possibles perquè, en molt pocs dies, poguéssim disposar d’aquest espai tan significatiu i valuós per a la difusió de la cultura entre la ciutadania i la població d’aquesta illa nostra.

Museu del Molí del Fang, de Marratxí

Difícilment podem trobar un espai més adient on presentar un llibre com aquest, elaborat pel bon amic cabaneter, resident a Sant Celoni (per devers Barcelona), Jaume Fernández Balaguer.

Ahir el vàrem presentar per primera vegada, tots dos plegats, en Jaume i jo, a Palma, a la mateixa parròquia de l’Encarnació, on, quaranta anys enrere, m’hi havia exercit com a rector. 

Em va resultar un acte molt emotiu. Així ho vaig voler comunicar i transmetre a la gent que va voler acudir-hi, fent suport a la publicació d’en Jaume.

Igualment emotiu em resulta avui venir aquí, al mateix indret on ell passà la seva infància, destacant-s’hi, entre d’altres aspectes, com un bon ajudant parroquial,  «L’escolanet de Sant Marçal», com s’ha volgut definir en el seu primer llibre publicat.

"El porxo" on hem presentat el llibre
del cabaneter JAUME FERNÁNDEZ BALAGUER

D’ell també ha sorgit enguany aquest altre llibre que presentam avui aquí, al qual ha volgut posar com a títol: «Cecili Buele. Biografia d’un rodamón», publicat a Almeria per l’editorial Círculo Rojo.

Veureu que té una portada amb una foto magnífica. Me la va fer el bon amic Agustí Baró, pels voltants de l'Escorxador, a Palma. Tot d'una, després del títol "Cecili Buele Ramis. Biografia d'un Rodamón", l'autor cabaneter hi ha volgut col·locar la dedicatòria: "A Catalina Company Vidal", la meva primera esposa que morí a l'edat de 42 anys. i "A Isabel Rosselló Girart", qui també va morir, a l'edat de 77 anys. Que en pau descansin!

A l'index que segueix, hi podeu veure, després del pròleg de l'autor, tot quant aquest exposa sobre la meva persona, des que vaig néixer, passant pels 13 anys seguits d'internat estricte al Seminari, la meva anada al Burundi i al Perú, a treballar-hi com a missioner; el treball de capellà fet a Mallorca; la secularització i els dos casaments meus; les meves tasques com a activista social, com a polític, com a pensionista jubilat, etc.

El públic assistent, seguint les indicacions de qui intervé

Segueixen llavors algunes planes on l'autor ha volgut col·locar les opinions d'algunes de les persones més amigues que tenc. L'hi diuen la seva, amb profusió d'elogis i bones paraules cap a la meva persona. Cosa que agraesc moltíssim, de tot cor.

Avui, aquí, m’agradaria fer present i esmentar, en aquest moment, un altre bon amic mallorquí, lligat al món de la cultura i lligat també a Marratxí. Com en Jaume, també ha desplegat la seva vida al Principat de Catalunya, en aquest cas com a monjo benedictí, el pare Josep Massot i Muntaner. Ens deixà el proppassat 24 d’abril. 

Com aquests dies, també ens ha deixat... Tant de bo que ens acompanyin sempre per la ruta que els va marcar tan intensament, de la ciència literària, la documentació històrica i l’espiritualitat profunda que escamparen i difongueren a tots vuit vents del món, també des d'aquest mateix indret del Molí del Fang, a Marratxí! 

Gent de Marratxí i també de fora poble...

Als que heu volgut venir a la presentació d’aquest llibre, vos he de dir que em sent molt honorat de comptar amb amics com en Jaume. S’ha interessat per esbrinar què n’he fet de la meva vida, als meus 77 anys d’edat. Ho ha volgut deixar plasmat en unes planes que contribueixen a difondre’n dades i dates relacionades amb la meva persona.

Li ho agraesc de tot cor.

Ara, si qualcú dels presents ens volgués fer alguna pregunta relacionada amb aquest llibre de Jaume Fernández Balaguer que avui presentam aquí, «La biografia d’un rodamón anomenat Cecili Buele», tots dos, l’autor i el protagonista, estam ben disposats a contestar-hi, amb molt de gust.

Moltes gràcies!