dimecres, 4 d’octubre del 2017

SACHI-2, segona sessió d'Infàncies Compartides, al CEIP Els Tamarells (3)


Quinze dies després de la primera sessió d'Infàncies Compartides al CEIP Els Tamarells, de s'Arenal, , que gira en torn de la presentació i distribució de dues dotzenes d'alumnes de 10-11 anys i de 8 sèniors conduïts per tutores del centre i tècniques de la UIB, tornam a retrobar-nos-hi els dos equips de sèniors aquest dimecres 4 d'octubre.

Durant una hora i mitja, he romàs acompanyat de na Nerea, n'Angèlica, en Raül, en Samuel i n'Elena, amb els quals hem treballat «La comunicació a les nostres famílies», partint d'una fotografia o dibuix familiar que cadascú s'ha triat, d'entre aquelles que reprodueixen un moment agradós.

Jo n'hi he aportat una que em porta molt bons records, feta el mes de desembre de 1971 a l'aeroport de Son Sant Joan (l'antic) el dia de la meva primera partida cap a Àfrica, situat entre mon pare i mu mare.

A l'hora d'explicar-ne el motiu de la tria, en català, els he dit que sempre m'ha agradat molt viatjar i conèixer món. I que aquesta foto em recorda el primer viatge meu a terres africanes, esmentant-hi: «He is my father... She is my mother... It's me»

Cada infant hi ha anat presentant la seva foto i la seva explicació en català/castellà/anglès.

A la segona part, els infants han compartit l'entrevista/foto/dibuix que han fet (amb mitja dotzena de preguntes) a alguna persona major, de la seva família o del seu entorn.

Aquesta segona sessió d'Infàncies Compartides encara m'ha resultat molt més enriquidora que la primera. He felicitat els infants per la seva participació activa, per haver «fet els deures» de manera tan esplèndida, per haver parlat en català i en anglès, i per haver intercanviat opinions sobre aquesta temàtica.

L'hora i mitja ha passat molt aviat... seguida d'un bon cafetet que ens ha preparat la tutora.

Per a dimecres que ve «Persones que admiram», els nostres ídols...