dimecres, 21 de febrer del 2018

Sisè dia d'estada meva a Barcelona, en mon any sabàtic 2018

Aquest dimecres, 21 de febrer, continuant amb mon any sabàtic que estic passant hores d'ara a Barcelona, m'he proposat d'arribar fins a Sant Celoni, amb ganes de retrobar-me amb la família amiga constituïda pel cabaneter Jaume Fernández, la seva esposa Cecília i els seus dos fills Àngel i Maria.

Marta, Jaume i Cecília,
a Sant Celoni
Me n'hi som anat en el tren R2 que he pres a l'estació de Sants. Ha fet el trajecte en uns cinquanta-cinc minuts. M'encanta viatjar en tren! I més, si, com ha estat avui, tenc l'oportunitat de veure una mica nevat el cim del Montseny!

M'hi esperava en Jaume, a l'estació de Sant Celoni. M'ha comunicat que avui també vendria a passar el dia amb nosaltres, des de Granollers, la Marta, amiga comuna -de facebook-. Me n'he alegrat ben molt.

Façana de Sant Celoni,
a favor dels presos polítics
Efectivament, hem pogut retrobar-nos-hi tots sis a l'hora de dinar, a «La Llesca», el mateix restaurant on vàrem dinar la vegada anterior que m'hi vaig fer present, després de recórrer el nucli urbà que avui acollia el mercadet. 

M'han sorprès les nombroses mostres de suport als presos polítics catalans, ben visibles a façanes, balcons o finestres de la vila.

És un plaer veritable tenir l'ocasió de gaudir de la presència i l'acompanyament de gent amiga com aquesta. M'encanta venir-hi. I esper poder tornar a fer-ho en ocasions posteriors.

Mentre érem a Sant Celoni, m'ha arribat la notícia confirmant que l'Ajuntament de Palma ja ha triat dia per a la inauguració de l'Espai Entitats «Isabel Rosselló i Girart», i se me n'ha enviat la placa que fan comptes de posar-hi.

Placa que l'Ajuntament de Palma vol col·locar
a l'Espai d'Entitats "Isabel Rosselló i Girart"
Tot d'una m'he apressat a manifestar, als membres de les nostres famílies i a les amistats més properes, que «Mentre som a Barcelona, m'arriba la notícia que l'Ajuntament de Palma inaugura aquest espai públic dedicat a na Bel Rosselló, la meva esposa difunta, dimarts que ve, 27 de febrer.

Me n'alegr ben molt, a l'hora que lament moltíssim no poder fer-m'hi present!

Trob que na Bel es mereix aquest homenatge municipal, per la gran feinada que va fer al barri palmesà del Camp Rodó durant quatre dècades seguides.

Cil, Marta, Antònia i Jaume, a Sant Celoni


Per molts d'anys!»