dilluns, 5 de març del 2018

A Barcelona, el primer dilluns del mes de març de 2018

Em pas a Barcelona el primer dilluns del mes de març de 2018, mon any sabàtic, amb moltes ganes de retrobar-m'hi amics de fa molt temps. 

Llibreria Abacus, al campus de l'UPF
Abans, emperò, he volgut arribar fins al campus de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), al parc de la Ciutadella, on se m'ha dit que hi puc trobar un llibre que estic cercant, suggerit per n'Andreu, el bon amic bugerró que me'l va mostrar en l'edició castellana. 

Cerc de bades l'edició en català. Després de recórrer diverses llibreries barcelonines, arrib a la conclusió que, avui, només puc trobar-lo a l'Abacus de l'UPF. I cap enllà me n'hi vaig a peu... 

N'aconseguesc un exemplar. Són 18 euros molt ben gastats, crec. M'he posat a llegir-lo amb moltes ganes, mentre feia el trajecte en tren cap a Les Franqueses del Vallès...

Cil Buele, al pis més alt del CI,
a la plaça de Catalunya
A primera hora del matí, he tengut l'oportunitat de saludar en Jaume, el bon amic serverí, qui em convida a berenar al pis més alt del CI, situat a la mateixa plaça de Catalunya. Jo no hi havia pujat mai. I certament la panoràmica és excelsa! Me n'ha fet la foto. Hem parlat de tot i molt. 

El temps ens ha passat tan ràpid, que ni me n'he temut que ja n'havíem passat el migdia.

La lectura del llibre clàssic del mestre Aristòtil, «Política», de la col·lecció «Clàssics de Grècia i de Roma», que publica RBA La Magrana, m'ha mantengut ocupat fins que som arribats a l'estació de Les Franqueses del Vallès, en menys d'una hora de trajecte en tren.

M'he alegrat ben molt de poder veure, amb els meus ulls propis, l'indret on aquests bons amics meus viuen i treballen. N'estic ben content d'haver-ne fet una visita com aquesta...