dimecres, 21 de març del 2018

Setè dia d'estada meva a Bilbao: un diumenge molt tranquil

Aquest diumenge de mon any sabàtic a Bilbao ha estat per a mi una jornada molt tranquil·la, a diferència d'altres dies una mica més moguts, per una cosa o per una altra. 


Avui és 18 de març de 2018. A més de ser allò que en diuen el Dia del Pare, festa de sant Josep, fa exactament vint-i-tres mesos que la meva estimada Bel partí cap a l'altre món nou on ara habita i es belluga... 

Em ve al cap de fer-hi una glosa breu, que diu així:

«Vint-i-tres mesos enrere
te n'anares no sé on;
tu partires d'aquest món
i romans sempre a l'espera

de tothom que fa carrera
per seguir amb il·lusió
procurant un món millor
fent com tu, dona feinera.

Ajuda'ns, Beleta meva,
a sortir-ne, d'aquest pou!
Tot se'ns ha tornat més tou
d'ençà de l'absència teva.»

D'altra banda, el bon amic bugerró, n'Andreu, em fa arribar un vídeo que mir i escolt sencer. És la seva intervenció directa a l'església de sant Gaietà, a Barcelona, on, aprofitant les xerrades quaresmals que hi organitza el pare Miquel, fa una conferència sobre un tema que domina a les totes: les drogodependències.

Faig a saber a aquesta colla de dos bons amics que «estic molt content de veure i escoltar, des de Bilbao estant, la cara i la veu del bon amic bugerró Andreu Obrador i Siquier. Al costat del teatí mallorquí pare Miquel, a l'església de sant Gaietà, a Barcelona, en una conferència ben interessant sobre una temàtica que coneix molt bé. Gràcies per compartir-ne el contengut. Una abraçada a tots dos.»

Prèviament, avui dinam a cals meus nebots juntament amb els dos familiars del bilbaí que són per aquí, la seva germana Ana i el seu cunyat Gabriel. Viuen a Barcelona i han vengut a passar el cap de setmana a Bilbao. En Marcos i na Maru ens preparen una paella exquisida!

A la tarda, retem visita a la mare d'en Marcos, la velleta de 94 anys que es conserva la mar de bé... Al moment del Karaoke, en Marcos i jo cantam «Paraules d'amor» de Joan Manuel Serrat, i llavors ell en canta unes altres dues en euskera, cosa que anima i engresca la població resident.

Acab la jornada, com cada dia, amb el passi del vídeo de la sèrie «Black mirror». Abans, em crida l'atenció que la meva neboda Maru manté, per video conferència, una tertúlia sobre educació, en la qual participen diverses persones que hi van dient la seva, durant més d'una hora seguida.